loading...
سربازان گمنام سایبری
ســیــدحــســن حـسـیـنـی بازدید : 243 پنجشنبه 21 خرداد 1394 نظرات (0)

 

برکات روضه های خانگی

 

روضه ها را به منازل خود ببرید. در بعضی از منازلی که سالیان درازی مجالس روضه برپاست ، وقتی در آن پا گذاشته می شود حالت معنویت خاصی به انسان دست می دهد.

 

 

جلسات خانگی وقتی به شکلی صحیح و هماهنگ با معیارهای دینی برگزار می‌شود،

جایگاه والای خود را داراست. در این جا به برکات روضه های زنانه اشاره می شود:

 

ذکر مصیبت اهل بیت و نورانیت منازل

◄مهم ترین ثمره و فایده این قبیل مجالس نورانیت خانه و اهالی آن بیش از پیش است.

 

◄در هر خانه‌ای که ذکری از اهل بیت شود، خدا و ملائکه به آن خانه نظر می‌کنند و اهل آن خانه مورد رحمت خداوند متعال قرار می‌گیرند.

 

◄روضه‌های خانگی باعث طول عمر و ازدیاد رزق و روزی صاحبان خانه می‌شود. در روایات آمده است در هر خانه‌ای که قرآن خوانده شود یا خدا یاد شود، نوری از آن خانه به سمت آسمان تلألو می‌کند که ملائکه آن را می‎بینند و آن خانه برای آنان می‌‌درخشد همان‌طور که ستارگان برای اهل زمین می‌درخشند. یاد اهل بیت نیز مصداق یاد خدا است و مشمول این حدیث می‌شود.

 

◄روضه های خانگی در تقویت روابط میان اهل محل و خانواده بیش از پیش می افزاید و محملی بسیار مناسب در جهت اجرای صله رحم است؛ در این مجالس نه ساختار سازمانی برای نظم بخشی به کارها وجود دارد و نه خبری از سلسله مراتب است و همین موضوع باعث می شود که افراد شرکت کننده در آن با هر دلی هر چه بیشتر کار را به سامان برسانند و همچنین این مجالس را محلی برای دیدار یکدیگر قرار دهند.

 

 

برکات روضه های خانگی

 

تکیه گاه بسیاری از روایات این است که روضه ها را به منازل خود ببرید. در بعضی از منازلی که سالیان درازی مجالس روضه برپاست ، وقتی در آن پا گذاشته می شود حالت معنویت خاصی به انسان دست می دهد و احساس می کنیم که این فضا با فضاهای دیگر متفاوت است. اگر بخواهیم به بعضی از آثار روضه های خانگی اشاره کنیم می توان به این نکات اشاره کرد:

 

۱- روضه های اهل بیت در منازل باعث نزول خیر و برکت بر آن منازل و اهل آن خواهد بود. چرا که منزلی که نام اهل بیت در آن برده می شود مورد رضایت خداوند متعال و مورد عنایت ملائکه الهی است.

 

۲- روضه های خانگی باعث تقویت قلوب مومنین خواهد شد چرا که چه بسا دوستان و بستگان در چنین مجالسی با احوالات و مشکلات هم بیشتر آشنا می شوند و بنوعی با برقراری صله ارحام ، باعث جلوگیری یا از بین رفتن کینه ها و کدورت ها از یکدیگر می گردند.

 

۳- در روضه های خانگی ، مومنین راحت تر با روحانیت معظم ارتباط برقرار می کنند و بهتر می توانند مسائل دینی خود را با آن در میان بگذارند.

 

۴-در چنین خانه‌ای، کودکان هم با نقش‌هایی که در برگزاری و پذیرایی از مهمانان دارند، خود را یک گام نزدیک‌تر به خوبانی می‌دانند که برای آن‌ها محیط زندگی‌شان را آراسته‌اند.

 

۵-با الهام از فضای معنوی و علمی ایجاد شده ، سطح آگاهی مخاطبان در هر گروه سنی که باشند، ارتقا یافته و زمینه را برای پرسشگری و تحقیق پس از آن فراهم می‌کند.

 

۶- در روضه های خانگی فرزندانمان آسان تر می آموزند که چگونه با اهل بیت ارتباط یرقرار کنند. و به نوعی آموزش دین را به منازلمان می بریم.

 

۷- روضه های خانگی تکلفات کمتری داشته و برای کسانی که توانایی مجالس بزرگتر را ندارند راه بسیار خوبی برای بهره مندی از برکات مجالس اهل بیت خواهد بود. چون تکلفات در این مجالس کمترست لذا اخلاص آن نیز بیشتر جلوه می کند.

 

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که اگر روضه های زنانه به خوبی برگزار شود و مشکلات و آسیب های کوچک آن را رفع شود  به خوبی می توان برکات  آن را در خانواده ها و جامعه مشاهده کرد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام اگه خدا بخواد یکی از سربازان آقا هستم امیدوارم بتونم سرباز خوبی در برابر جنگ نرم باشم - حجت الاسلام ماندگاری: به مقام معظم رهبری گفتم فلسفه چفیه شما چیست؟ فرمودند: دوستان اگر می دانستند که دشمن چگونه آماده شده است برای زمین زدن نظام و اسلام ، هیچگاه حالت رزم را از خودشان دور نمی کردند!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 139
  • کل نظرات : 50
  • افراد آنلاین : 37
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 156
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 186
  • باردید دیروز : 103
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 186
  • بازدید ماه : 1,508
  • بازدید سال : 35,241
  • بازدید کلی : 283,563
  • کدهای اختصاصی

    ::
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ جهت حمایت از حـزب الله سـایـبـر یکی از کد لوگوی های ما را در وبسایت خودقرار دهید ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    حزب الله سایبر

    وبلاگ-کد لوگو و بنر
    . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ .

    حزب الله سایبر

    وبلاگ-کد لوگو و بنر
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ  لینک به معنای تأیید محتوا نیست
    X بستن تبلیغات

    پشتیبانی